Všeobecné obchodné podmienky (VOP)

 

Všeobecné obchodné podmienky (VOP)

  1. Všeobecné ustanovenia

Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán, v zmysle zákona č. Obchodný zákonník (zákon č. 513/1991 Zb.) a Zákona o ochrane spotrebiteľa (zákon č. 250/2007 Z. z.) vyplývajúce z kúpnej zmluvy, uzatvorenej medzi Obchodníkom, ktorým je: 

Obchodné meno: Spoločnosť SOROBAN, s.r.o. so sídlom Orviský kút 7964/17, 921 01  Piešťany, IČO : 53 346 327, DIČ: 2121361583 ako  pridružená spoločnosť, ktorá  prevádzkuje (ďalej len Prevádzkovateľ) webovú stránku www.amakids.sk,  ako zmluvný partner pre  hlavného prevádzkovateľa platformy AMAkids, spoločnosť  VF Brain Evolution Ltd.  registrovaná podľa legislatívy Cyperskej republiky pod  registračným  číslom ON 385788, na adrese Marathonos 3, MALI DOM, 8011, Paphos, Cyprus  a Kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa tovaru alebo služby. 

 

Kontaktné údaje Obchodníka:

SOROBAN, s. r. o.  

so sídlom: Orviský kút č.7964/17, Slovenská republika IČO: 53 346 327, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, Oddiel: Sro, Vložka č. 47815 /T, 

DIČ: 2121361583, 

IČ DPH: 2121361583,

Email: info@amakids.sk

Telefónne číslo: 0948523821 

Swift: TATRSKBX 

IBAN: SKSK441100 0000 0029 4511 0996

Orgán dohľadu:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) 
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Bajkalská 21/A, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava
odbor výkonu dozoru
tel. č.: 02/ 58272 172, 02/58272 104 

www.soi.skwww.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

 

  1. Obchodné podmienky

Tieto obchodné podmienky v znení platnom v deň   registrácie na ukážkovú lekciu a jej  jedným z nasledujúcich spôsobov:

  • Telefonicky na telefónne číslo uvedené na tento účel v sekcii kontakty pre vaše mesto https://amakids.sk/nase-centra-amakids/ 
  • Registráciou na našej webovej stránke prostredníctvom formulára žiadosti dostupného po kliknutí na tlačidlo „Registrovať sa“.
  • Osobne návštevou centra vášho mesta

sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, že Obchodník a Kupujúci uzatvoria písomnú PRIHLÁŠKU k prijatiu do záujmového krúžku, spolu s Anketou k zápisu dieťaťa na krúžok v ktorej si dohodnú podmienky odchylne od týchto obchodných podmienok, budú ustanovenia Prihlášky uprednostnené pred týmito obchodnými podmienkami. Takto dohodnuté podmienky nesmú byť v rozpore s inými právnymi úpravami (skrátenie lehoty na vrátenie tovaru, služby, doby zodpovednosti za vady a pod.). Všetky zmluvné vzťahy sú uzavreté v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky.

Doplnkovou zmluvou ( Prihláškou) sa na účely týchto obchodných podmienok rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho produktu, ktorý súvisí s predmetom zmluvy uzavretej podľa odseku 1 bez ohľadu na to, či produkt dodá alebo poskytne Obchodník alebo iná osoba (ktorékoľvek centrum AMAkids) na základe dohody s Obchodníkom.

Zobrazená kúpna cena za tovar na internetovej stránke Obchodníka, ktorú prevádzkuje ( www.amakids.sk)  nezahŕňa daň z pridanej hodnoty vo výške stanovenej platným právnym predpisom Slovenskej republiky. Všetky akcie platia do vypredania stanovenej kvóty danej služby, pokiaľ pri konkrétnej službe nie je uvedené inak.

Obchodník si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu služby uvedenú na internetovej stránke, ktorú prevádzkuje Obchodník. Zmena ceny služby sa nevzťahuje na Prihlášky uzatvorené pred zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu služby.

V prípade, že Obchodník nedodrží svoje povinnosti uvedené v platných právnych predpisoch Slovenskej republiky alebo Európskej únie alebo v týchto obchodných podmienkach, môže si Kupujúci uplatniť svoje právo voči Obchodníkovi prostredníctvom príslušného súdu.

  1. Anketa k zápisu dieťaťa na krúžok a Prihláška
  • Návrh na uzavretie Prihlášky predkladá Kupujúci Obchodníkovi vo forme vyplneného a odovzdaného formulára Prihlášky do záujmového krúžku Obchodníkovi, spolu s Anketou k zápisu dieťaťa na krúžok, predmetom ktorého je odplatný prevod práva k zakúpenej službe označenej Kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok, uvedených v tejto Prihláške (ďalej len „Prihláška“).
  • Momentom podpisu Prihlášky Kupujúcim dôjde k uzavretiu kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva je uzavretá doručením v elektronickej alebo písomnej podobe Obchodníkovi.
  • Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú, a teda do momentu:
    1. splnenia záväzku Obchodníka dodať Kupujúcemu objednanú službu a umožniť mu nadobudnúť vlastnícke právo k službe a súčasne
    2. splnenia záväzku Kupujúceho objednanú službu prevziať a zaplatiť za ňu Obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu.

Zmluva zaniká momentom splnenia neskoršieho z uvedených záväzkov.

  • Vyplnená Prihláška sa považuje za návrh Kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy, pokiaľ obsahuje: Identifikáciu Kupujúceho:
    1. fyzická osoba – nepodnikateľ: meno a priezvisko, poštovú (t.j. dodaciu) a fakturačnú adresu
    2. fyzická osoba – podnikateľ: obchodné meno, miesto podnikania, IČO alebo iné číslo príslušného zápisu do registra, IČ DPH, pokiaľ je Kupujúci platcom DPH,
    3. právnická osoba: obchodné meno, sídlo, IČO, daňové identifikačné číslo, IČ DPH, pokiaľ je Kupujúci platcom DPH,
    4. telefonický kontakt,
    5. emailový kontakt,
    6. názov služby,
    7. počet objednávaných kusov,
    8. spôsob platby,
    9. spôsob dodania,
    10. dátum objednania.
  • Pred odovzdaním Prihlášky Obchodníkovi je Kupujúci povinný skontrolovať všetky v nej uvedené údaje. Kupujúci zodpovedá za pravdivosť a úplnosť údajov uvedených v Ankete a Prihláške.
  • Kupujúci bude pred podpisom Prihlášky vyzvaný, aby potvrdil, že sa s týmito obchodnými podmienkami oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
  • Spracovanie Prihlášky Kupujúceho prebieha počas 2 -3 pracovných dní.
  • Obchodník jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom informoval pred odovzdaním Prihlášky Kupujúceho o predzmluvných informáciách týkajúcich sa platobných, obchodných, prepravných a iných podmienok tak, že:
    1. o hlavných vlastnostiach služby v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie a produktu informoval na svojej internetovej stránke Obchodníka, 
    2. o obchodnom mene a sídle Obchodníka alebo osoby, v mene ktorej Obchodník podniká informoval na príslušnej webovej stránke Obchodníka a v čl. 1 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke Obchodníka,
    3. o telefónnom čísle Obchodníka, o adrese elektronickej pošty Obchodníka, a o ďalších prostriedkoch on-line komunikácie Kupujúceho s Obchodníkom informoval na príslušnej stránke Obchodníka a v čl.1 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke Obchodníka,
    4. o adrese Obchodníka alebo osoby, ktorá v mene Obchodníka koná ( príslušné vzdelávacie centrum), na ktorej môže Kupujúci uplatniť práva zo zodpovednosti za vady tovaru alebo služby, odstúpenie od zmluvy, podať žiadosť o nápravu alebo iný podnet informoval v čl.1 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke Obchodníka,
    5. o celkovej cene tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní alebo ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno cenu primerane určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj o nákladoch na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladoch a poplatkoch, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred o skutočnosti, že Kupujúci ich bude povinný uhradiť informoval na príslušnej podstránke Obchodníka, 
    6. o platobných podmienkach, dodacích podmienkach, o lehote, do ktorej sa Obchodník zaväzuje dodať tovar alebo poskytnúť službu informoval v príslušných článkoch týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke Obchodníka,
    7. o existencii a dĺžke trvania zákonnej zodpovednosti Obchodníka za vady tovaru, digitálneho obsahu a digitálnej služby a postupe pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady, sťažností a podnetov, Kupujúceho informoval v príslušných článkoch týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke Obchodníka,
    8. o práve Kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. 10 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke Obchodníka,
    9. o poskytnutí  formulára na odstúpenie od Prihlášky- kúpnej zmluvy informoval v čl. 10 a v prílohe týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke Obchodníka; Obchodník zároveň poskytol samotný  formulár  v prílohe týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke Obchodníka,
    10. o informácii, že ak Kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, bude znášať náklady spojené s vrátením tovaru predajcovi podľa § 21 ods. 3 Zákona a ak odstúpi od kúpnej zmluvy aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty informoval v čl. 10 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke Obchodníka,
    11. o povinnosti Kupujúceho uhradiť Obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie podľa § 21 ods. 5 Zákona, ak Kupujúci odstúpi od zmluvy o službách po tom, čo udelil Obchodníkovi, výslovný súhlas podľa § 17 ods. 10 písm. c). Zákona informoval v čl. 10 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke Obchodníka,
    12. o okolnostiach, za ktorých Kupujúci stráca právo na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. 10 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke Obchodníka,
    13. o práve spotrebiteľa podať Obchodníkovi žiadosť o nápravu s uvedením osobitného odkazu na webové sídlo, na ktorom sú zverejnené informácie o príslušnom subjekte alternatívneho riešenia sporov informoval v čl. 11 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke Obchodníka,
    14. o tom, že Prihláška (kúpna zmluva) bude uložená v listinnej podobe u Obchodníka a je Kupujúcemu dostupná po tom, ako si ju Kupujúci písomne vyžiada informoval na príslušnej stránke Obchodníka.
    15. Práva a povinnosti Obchodníka
  • Obchodník je povinný:
    1. dodať na základe Prihlášky potvrdenej akceptáciou Kupujúcemu tovar alebo službu v dohodnutom množstve, kvalite a lehote,
    2. zabezpečiť, aby dodaný tovar a služby spĺňali platné právne predpisy SR,
    3. odovzdať Kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom alebo službou v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru alebo služby a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi SR .
  • Obchodník má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od Kupujúceho za dodaný tovar alebo služby.
  1. Práva a povinnosti Kupujúceho
  • Kupujúci bol Obchodníkom oboznámený s tým, že súčasťou Prihlášky je povinnosť zaplatiť cenu. 
  • Kupujúci je povinný:
    1. prevziať objednaný a dodaný tovar, alebo služby
    2. zaplatiť Obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru,
  • Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami. 
  1. Dodacie podmienky
  • Na začatie vyučovania v centrách „AMAkids“ je potrebná registrácia na ukážkovú lekciu a jej  jedným z nasledujúcich spôsobov:
  • Telefonicky na telefónne číslo uvedené na tento účel v sekcii (podstránke) kontakty pre vaše mesto https://amakids.sk/nase-centra-amakids/ 
  • Registráciou na našej webovej stránke prostredníctvom formulára žiadosti dostupného po kliknutí na tlačidlo „Registrovať sa“.
  • Osobne návštevou centra vášho mesta

 Pre rodičov je nutné absolvovať ukážkovú lekciu v centre alebo online spolu s dieťaťom. Rodič je vždy povinný oboznámiť lektora so známym zdravotným stavom dieťaťa, ako sú alergie, chronické ochorenia alebo vývinové poruchy a iné zdravotné problémy.

  • Platba služby – doporučené predplatné je na 12 týždňov/lekcií. V cene služby pri predplatnom na 12 týždňov je zahrnutý prístup do online platformy, samotné lekcie so zaškoleným lektorom AMAkids raz týždenne podľa špeciálnej metodiky, ako aj študijné materiály. Pri mesačnej platbe nie sú študijné materiály v cene.

Doporučená cena pre centrá je od EUR 90 do 120 na 4 týždne, konečná cena sa odvíja od zliav a akcií v danom centre.

Online kurzy majú jednotnú cenu EUR 90 na 4 týždne/lekcie.

Cena za prístup na platformu je EUR 40 na 4 týždne.

Predplatné je nevratné.

Dĺžka trvania kurzov – kurzy majú rôznu celkovú dĺžku trvania, ktorá záleží aj od disciplíny samotných študentov. Konajú sa s podobnou pravidelnosťou – raz týždenne. Osobný účet v online platforme pre každého študenta je k dispozícii denne na adrese: http://platform-amakids.eu

Dĺžka lekcií pri počte študentov v skupinke 5 a viac, maximálne 12, je štandardne 90 minút (2 x 45 minút), okrem mentálnej aritmetiky pre deti vo veku 5 až 7 rokov (vrátane) – vtedy trvá lekcia 60 minút (2 x 30 minút) pri maximálnom počte študentov 8.

Ak počet študentov klesne pod 5, má lektor právo skrátiť lekciu na 45 minút alebo so súhlasom rodičov presunúť do online priestoru.

Skupinky dospelých a dospievajúcich majú lekcie v trvaní 60 minút, lektor podľa potreby môže čas pridať.

Online lekcie sú v trvaní 45-60 minút s maximálnym počtom študentov 5, pri individuálnych lekciách, kde je počet študentov maximálne 2, je doporučený čas lekcie 30 minút.

Pri kurzoch Mentálna aritmetika, Liberika a Memorika môže lektor ponúknuť náhradnú lekciu v inej skupinke, či už online alebo offline, podľa možností centra. Rodičovi bude vždy poskytnutý potrebný materiál k dobratiu látky, aby mohol študent pokračovať v tréningoch bez prerušenia.

Náhradné lekcie sú ponúknuté podľa možností lektora online alebo offline a to maximálne 1 (jeden) krát za 12 týždňov. Pri kurzoch Školarika a AMAmatika bude táto náhradná lekcia zaradená po uplynutí 12tich týždňov. 

Skupinky dospelých a dospievajúcich majú lekcie v trvaní 60 minút, pri počte do 15 študentov.

Online lekcie sú v trvaní 45-60 minút s maximálnym počtom študentov 5, pri individuálnych lekciách, kde je počet študentov maximálne 2, je doporučený čas lekcie 30 minút.

  • Aby nebola narušená práca skupiny a plán vedenia vyučovania, študent je privedený na vyučovanie najskôr 5 minút pred vyučovaním, ale najneskôr v určený čas začiatku vyučovania. Rodič je povinný nahlásiť absenciu lektorovi 6 hodín pred začatím lekcie. Lektor má právo zrušiť lekciu 4 hodiny pred začiatkom v prípade nedostatočnej účasti alebo zo zdravotných dôvodov. Za zrušenú lekciu nie je žiaden poplatok a žiaci majú ďalej prístup na platformu až do ďalšej lekcie v nasledujúcom týždni. 
  • Študent pravidelne navštevuje vyučovanie podľa vopred schváleného rozvrhu oboch strán a pravidelne si plní domáce úlohy. K zaručeniu výsledkov si študent musí urobiť domácu úlohu -neurotréning minimálne 4 krát do týždňa. V prípade nesplnenia uvedeného si lektori Akadémie vyhradzujú právo navrhnúť možné spôsoby zlepšenia jeho výsledkov, ako aj odporučiť rodičom (zákonným zástupcom) prestup do skupiny, ktorá je vhodná pre aktuálnu úroveň študenta.
  • Návštevníci sú povinní dodržiavať pravidlá verejného poriadku, udržiavať čistotu v centre a nezasahovať do priebehu vyučovania.
  • Vyučovanie v centrách prebieha formou lektor – študent, bez prítomnosti rodiča.
  • Pre pohodlnejšie aktivity študenta sa odporúča nosiť prezúvky a vlastnú fľašku s vodou. 
  • Rodič sa zaväzuje priviesť dieťa do triedy čisté a zdravé. 
  • Študent s infekčnými chorobami alebo ich príznakmi, ako aj študent so zlým celkovým zdravotným stavom sa z objektívnych príčin nesmie zúčastňovať vyučovania. Pri prvých príznakoch infekčného ochorenia by mal rodič upozorniť personál centra, aby dočasne prerušil návštevy, ako aj zorganizovať dodanie študijného materiálu, alebo online/offline sedenie v duchu neprerušovaných, systematických hodín. 
  • Ak lektor krúžku na vyučovacej hodine zistí u študenta príznaky choroby, musí to oznámiť rodičovi; rodič je povinný vyzdvihnúť dieťa čo najskôr bez čakania na koniec vyučovacej hodiny. V prípade potreby sa organizuje dodanie študijného materiálu, alebo online/offline sedenie v duchu neprerušovaných, systematických hodín. 
  • V prípade absencie na bežnej hodine študent štandardne dostáva nový domáci tréning v duchu sústavného, ​​systematického tréningu a lektor oboznámi rodiča s prebratou lá Prístup k domácemu cvičeniu odpočítava štandardnú platbu za jednu aktivitu podľa bodu 3. Náhradné lekcie sú ponúknuté podľa možností lektora online alebo offline a to maximálne 1 krát za 12 týždňov. Podľa uváženia lektora môže byť táto náhradná lekcia zaradená po uplynutí 12tich týždňov. 
  • V prípade výslovného odmietnutia domáceho tréningu rodičom (v kontexte vyššie), si tím Akadémie vyhradzuje právo navrhnúť spôsoby zlepšenia výsledkov žiaka a v prípade potreby odporučiť rodičom prestup do skupiny, ktorá je vhodná pre jeho súčasnú úroveň. 
  • V prípade neprítomnosti študenta  na dvoch po sebe nasledujúcich hodinách a v prípade výslovného odmietnutia domáceho tréningu a školenia rodičom (na rovnaké obdobie) je prístup na platformu dočasne pozastavený. Zástupcovia Akadémie si vyhradzujú právo navrhnúť spôsoby, ako dobehnúť zameškané a v prípade potreby odporučiť rodičom prestup do skupiny, ktorá je vhodná pre aktuálnu úroveň študenta. 
  • Počas vyučovania sa neodporúča nosiť žuvačky, cukríky ani jedlo akéhokoľvek druhu. Nie je dovolené nosiť zábavné pomôcky, ktoré lektor nepotrebuje na účelné vykonávanie aktivít (vrátane hračiek, omaľovánok a pod.).
  • Návštevníci sú osobne zodpovední za prinesené a/alebo ponechané cennosti v Centre. V prípade hrubého nedodržania Pravidiel návštevy centra akadémie si správny útvar vyhradzuje právo prerokovať otázku ďalšieho ukončenia účasti na vyučovaní zo strany klienta. 
  1. Kúpna cena a spôsob platby
  • Kúpna cena za tovar dohodnutá v kúpnej zmluve medzi Obchodníkom a Kupujúcim je uvedená v Prihláške (ďalej len „kúpna cena).
  • Kupujúci je povinný zaplatiť Obchodníkovi kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru v hotovosti, resp. platobnou kartou, dobierkou alebo bezhotovostným prevodom na účet Obchodníka, uvedeným v akceptácii Prihlášky.
  • Platba služby – doporučené predplatné je na 12 týždňov/lekcií. V cene služby pri predplatnom na 12 týždňov je zahrnutý prístup do online platformy, samotné lekcie so zaškoleným lektorom AMAkids raz týždenne podľa špeciálnej metodiky, ako aj študijné materiály. Pri mesačnej platbe nie sú študijné materiály v cene.

Doporučená cena pre centrá je od 90 do 120 EUR na 4 týždne, konečná cena sa odvíja od zliav a akcií v danom centre.

Online kurzy majú jednotnú cenu 90 EUR na 4 týždne/lekcie.

Cena za prístup na platformu je 40 EUR na 4 týždne.

Predplatné je nevratné.

  1. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
  • Prevzatím tovaru alebo služby na dohodnutom mieste prechádza vlastnícke právo k tovaru na Kupujúceho. Kupujúci, ktorý nespĺňa definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar alebo služby.
  • Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na Kupujúceho v čase, keď Kupujúci alebo tretia osoba splnomocnená Kupujúcim prevezme tovar od Obchodníka alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď Obchodník umožní Kupujúcemu nakladať s tovarom a Kupujúci tovar neprevezme. 
  1. Zodpovednosť za vady tovaru alebo služieb
  • Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný tovar alebo služby v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch mesiacov od dodania tovaru alebo služby. Pri použitom tovare sa môžu zmluvné strany dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti Obchodníka za vady, nie však kratšej ako jeden mesiac od dodania tovaru alebo služby. Ak sa vada prejaví do uplynutia tejto doby, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal tovar už v čase dodania. To neplatí ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou tovaru alebo vady.
  • Ak Obchodník zodpovedá za vadu predaného tovaru alebo služby, Kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou (§ 623 Občianskeho zákonníka), právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (§ 624 Občianskeho zákonníka).
  • Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do uplynutia doby zodpovednosti Obchodníka za vady.
  • Obchodník alebo určená osoba poskytne Kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady Kupujúcim. V potvrdení o vytknutí vady uvedie Obchodník lehotu, v ktorej bude vada odstránená. Táto lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť.
  • Obchodník alebo určená osoba vydá Kupujúcemu potvrdenie o vytknutí vady tovaru vo vhodnej forme zvolenej Obchodníkom, napr. vo forme e-mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť vytknuté vady tovaru a ešte raz poučí Kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623 a § 624 Občianskeho zákonníka.
  • Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou tovaru alebo opravou tovaru. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný, alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti.
  • Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, môže Kupujúci požadovať jej bezplatné odstránenie. Obchodník vadu odstráni v primeranej lehote. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý Obchodník potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu tovaru s prihliadnutím na povahu tovaru a povahu a závažnosť vady.
  • Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné , alebo ak by si s ohľadom na všetky okolnosti vyžadovali neprimerané náklady.
  • Na účely opravy alebo výmeny Kupujúci odovzdá alebo sprístupní tovar Obchodníkovi alebo ním určenej osobe.
  • Obchodník dodá opravený tovar alebo náhradný tovar Kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu Kupujúci dodal vadný tovar, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Ak Kupujúci neprevezme tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže Obchodník tovar predať. Ak ide o tovar väčšej hodnoty, Obchodník Kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru.
  • Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí Kupujúcemu výťažok z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj, ak Kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej Obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji tovaru.
  • Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Kupujúcemu. Ak Kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
  • Kupujúci má voči Obchodníkovi právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá Obchodník, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Kupujúci musí svoje právo uplatniť u Obchodníka najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opraveného alebo náhradného tovaru, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.
  • Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak Obchodník tovar neopravil ani nevymenil, alebo Obchodník odmietol vadu odstrániť na základe bodu 8.8., alebo má tovar rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene tovaru, alebo je vada tak závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny, resp. odstúpenie od zmluvy, alebo Obchodník vyhlásil, resp. je to z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Kupujúceho.
  • Ak sa zmluva týka kúpy viacerých tovarov, Kupujúci môže odstúpiť od nej len vo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatným tovarom môže odstúpiť od zmluvy len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné tovary bez vadného tovaru.
  • Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 8.14., ak sa Kupujúci spolupodieľal na vzniku vady, alebo ak je vada zanedbateľná.
  • Obchodník po odstúpení od zmluvy Kupujúcim a vrátení tovaru späť Obchodníkovi vráti Kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru alebo po preukázaní, že Kupujúci tovar zaslal Obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Obchodník vráti kúpnu cenu alebo vyplatí zľavu Kupujúcemu rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, pokiaľ Kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady.
  • Na vybavovanie zodpovednosti za vady sa vzťahuje čl. 8 týchto obchodných podmienok. Kupujúci bol riadne oboznámený a informovaný o podmienkach a spôsobe uplatňovania zodpovednosti za vady tovaru vrátane údajov o tom, kde možno zodpovednosť za vady uplatniť tak, že umiestnil tieto obchodné podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu Obchodníka a Kupujúci mal možnosť si ich v čase pred odoslaním – odovzdaním Prihlášky prečítať.
  • Ak tovar vykazuje vady, Kupujúci má právo uplatniť zodpovednosť za vady v prevádzkarni Obchodníka alebo u určenej osoby tak, že doručí tovar do prevádzkarne Obchodníka alebo prevádzkarne určenej osoby a doručí Obchodníkovi resp. určenej osobe prejav vôle Kupujúceho uplatniť si svoje právo (ďalej len „Oznámenie o vytknutí vady“) napr. vo forme vyplneného formulára na uplatnenie zodpovednosti za vady. Obchodník odporúča tovar pri jeho zasielaní poistiť. Zásielky na dobierku Obchodník ani určená osoba nepreberá. Kupujúci je povinný v Oznámení o vytknutí vady pravdivo uviesť všetky požadované informácie, najmä presne označiť druh a rozsah vady tovaru; Kupujúci zároveň uvedie, ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje. Zoznam určených centier je uvedený na príslušnej podstránke alebo ho Kupujúcemu zašle na jeho žiadosť Obchodník.
  • Konanie týkajúce sa zodpovednosti za vady tovaru, ktorý sa dá doručiť Obchodníkovi začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce podmienky:
    1. doručenie Oznámenia o vytknutí vady tovaru Obchodníkovi alebo určenej osobe,
    2. doručenie tovaru od Kupujúceho Obchodníkovi alebo určenej osobe,
    3. doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k tovaru Obchodníkovi alebo určenej osobe, ak sú tieto údaje nevyhnutné na identifikáciu vady tovaru a opravu tovaru;
  • Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie tovaru a inštaláciu opraveného tovaru alebo náhradného tovaru, ak si to výmena alebo oprava tovaru vyžaduje.
  • Obchodník zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou, alebo inštaláciou tovaru, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby v zmysle § 619 ods. 4 Občianskeho zákonníka.
  • Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň je povinný bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí doručiť Obchodníkovi, resp. oprávnenej osobe. Na základe rozhodnutia Kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je Obchodník alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia vytknutia zodpovednosti za vady.
  • Zodpovednosť sa nevzťahuje na vady, na základe ktorých si Kupujúci s Obchodníkom v dobe uzatvárania zmluvy dohodli zníženú cenu a o ktorých s prihliadnutím k tejto okolnosti musel Kupujúci vedieť.
  • Obchodník nezodpovedá za vady tovaru:
    1. ak Kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti Obchodníka za vadu tovaru do uplynutia doby zodpovednosti Obchodníka za vady tovaru,
    2. ak je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené Kupujúcim,
    3. ak vada tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
    4. ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
    5. ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami obvyklého používania tovaru,
    6. ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
    7. ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
    8. ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
    9. ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
  • O výsledku vybavenia vytknutia zodpovednosti za vady bude Obchodník informovať Kupujúceho bezprostredne po ukončení konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení vytknutia zodpovednosti za vady.
  • Vybavenie uplatnenej zodpovednosti za vady sa vzťahuje len na vady uvedené v Oznámení o vytknutí vady a v potvrdení o vytknutí vady tovaru podľa bodu 8.5. týchto obchodných podmienok.
  • Ustanovenia čl. 8 týchto obchodných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka.

Formulár na uplatnenie zodpovednosti za vady.

  1. Osobné údaje a ich ochrana
  • Zmluvné strany sa dohodli, že Kupujúci je na účely riadneho vybavenia a doručenia Prihlášky v prípade, ak je fyzickou osobou, povinný oznámiť Obchodníkovi v Prihláške meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a e-mailovú adresu.
  • Zmluvné strany sa dohodli, že Kupujúci je na účely riadneho vybavenia a doručenia Prihlášky v prípade, ak je právnickou osobou, povinný oznámiť Obchodníkovi v Prihláške svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, IČ DPH (ak mu bolo pridelené), číslo telefónu a e-mailovú adresu.
  • Kupujúci, ktorý v rámci internetovej stránky využil registračný formulár, si môže kedykoľvek skontrolovať a zmeniť poskytnuté osobné údaje na internetovej stránke.
  • Obchodník týmto oznamuje Kupujúcemu, že v zmysle čl. 6 ods.1 písm. b) Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov), (ďalej len „Nariadenie“), Obchodník ako prevádzkovateľ informačného systému bude v procese spracúvania Prihlášky s anketou pre rodičov zmluvy spracúvať osobné údaje Kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov Kupujúceho bude vykonávané Obchodníkom v rámci predzmluvných vzťahov s Kupujúcim a spracúvanie osobných údajov Kupujúceho je nevyhnutné na plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje Kupujúci ako jedna zo zmluvných strán.
  • V zmysle čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia môže Obchodník po doručení objednaného tovaru, resp. služby Kupujúcemu, na základe oprávneného záujmu spracúvať osobné údaje Kupujúceho aj na účely priameho marketingu a zasielať na e-mailovú adresu Kupujúceho informácie o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch, resp. službách.
  • Obchodník sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi Kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
  • Obchodník vyhlasuje, že v súlade s čl. 5 ods.1 písm. a) a písm. b) Nariadenia, bude osobné údaje Kupujúceho získavať výlučne na účel uvedený v týchto obchodných podmienkach.
  • Obchodník vyhlasuje, že na iné účely ako je uvedené v týchto obchodných podmienkach bude získavať osobné údaje Kupujúceho vždy osobitne na adekvátnom právnom základe a zároveň zabezpečí, že sa tieto osobné údaje budú spracúvať a využívať výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu na ktorý boli zhromaždené a nebude ich združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané na iný účel alebo na účel plnenia kúpnej zmluvy.
  • Kupujúci bude pred odoslaním – odovzdaním Prihlášky vyzvaný, aby svojim podpisom na Prihláške potvrdil, že Obchodník mu dostatočným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom oznámil:
    1. svoje identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v čl. 1. Týchto obchodných podmienok preukazujúce totožnosť Obchodníka,
    2. kontaktné údaje Obchodníka, resp. zodpovednej osoby Obchodníka,
    3. účel spracúvania osobných údajov ktorým je uzavretie kúpnej zmluvy medzi Obchodníkom a Kupujúcim a právny základ spracúvania osobných údajov,
    4. že požadované osobné údaje na účely uzavretia kúpnej zmluvy a riadneho vybavenia a doručenia Prihlášky je Kupujúci povinný poskytnúť,
    5. ak sa spracúvanie zakladá na čl. 6 ods.1 písm. f) Nariadenia, že oprávneným záujmom, ktorý Obchodník sleduje, je priamy marketing,
    6. identifikačné údaje tretej strany, ktorou je príslušné centrum alebo spoločnosť, ktorá doručí Kupujúcemu objednaný tovar, resp. identifikačné údaje iných príjemcov alebo kategórie príjemcov osobných údajov ak existujú,
    7. dobu uchovávania osobných údajov, resp. kritériá na jej určenie.
  • Obchodník vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje Nariadeniu ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať.
  • Obchodník v súlade s Nariadením poskytuje Kupujúcemu, ktorého údaje spracúva, nasledujúce informácie:
    1. totožnosť a kontaktné údaje Obchodníka a v príslušných prípadoch zástupcu Obchodníka,
    2. kontaktné údaje prípadnej zodpovednej osoby,
    3. účely spracúvania, na ktoré sú osobné údaje určené, ako aj právny základ spracúvania,
    4. ak sa spracúvanie zakladá na čl. 6 ods. 1 písm. f), oprávnené záujmy, ktoré sleduje Obchodníka alebo tretia strana,
    5. okruh príjemcov, alebo kategórie príjemcov osobných údajov, ak existujú,
    6. v relevantnom prípade informáciu o tom, že Obchodník zamýšľa preniesť osobné údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii,
    7. dobu uchovávania osobných údajov, resp. kritériá na jej určenie,
    8. informácie o existencii práva požadovať od Obchodníka prístup k jeho osobným údajom a práva na ich opravu alebo vymazanie alebo obmedzenie spracúvania alebo práva namietať proti spracúvaniu ako aj práva na prenosnosť údajov,
    9. právo podať sťažnosť dozornému orgánu,
    10. informácie o tom, či je poskytovanie osobných údajov zákonnou alebo zmluvnou požiadavkou, alebo požiadavkou, ktorá je potrebná na uzavretie zmluvy, či je Kupujúci povinný poskytnúť osobné údaje, ako aj možné následky neposkytnutia takýchto údajov,
    11. existenciu automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania.

Kupujúci má právo získať od Obchodníka kópiu osobných údajov, ktoré sa spracovávajú a k nej má právo získať aj všetky vyššie uvedené informácie. Za akékoľvek ďalšie kópie o ktoré Kupujúci požiada môže Obchodník účtovať poplatok zodpovedajúci administratívnym nákladom na vyhotovenie kópie.

  • Ak Kupujúci uplatní svoje právo podľa bodu 9.11 písomne alebo elektronicky a z obsahu jeho žiadosti vyplýva, že uplatňuje svoje právo podľa bodu 9.11, žiadosť sa považuje za podanú podľa tohto Nariadenia.
  • Kupujúci má právo u Obchodníka namietať voči spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu, vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s takýmto priamym marketingom. Ak Kupujúci namietne takéto spracúvanie, Obchodník ukončí spracúvanie osobných údajov na účely priameho marketingu odo dňa doručenia takejto námietky Obchodníkovi a osobné údaje dotknutého Kupujúceho sa na takéto účely už nesmú a nebudú spracúvať.
  • Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať o tom sťažnosť Úradu na ochranu osobných údajov SR. Ak Kupujúci nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže uplatniť zákonný zástupca.
  • Obchodník prijme vhodné opatrenia s cieľom poskytnúť Kupujúcemu všetky informácie uvedené v bode 9.11 v stručnej, transparentnej, zrozumiteľnej a ľahko dostupnej forme, jasne a jednoducho formulované. Obchodník poskytne informácie elektronicky alebo v súlade s Nariadením inými prostriedkami, na ktorých sa s Kupujúcim dohodne.
  • Informácie o opatreniach, ktoré sa prijali na základe žiadosti Kupujúceho, poskytne Obchodník Kupujúcemu bez zbytočného odkladu, v každom prípade do jedného mesiaca od doručenia žiadosti.
  1. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
  • Ak Obchodník nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy z dôvodu zrušenia licencie na používanie platformy zmluvným partnerom, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností Obchodníka vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar Kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami, je Obchodník povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať Kupujúceho a zároveň je povinný ponúknuť Kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre Kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, resp. stornovať Prihlášku ak kúpna zmluva ešte nebola uzavretá. Stornovať Prihlášku môže Kupujúci telefonicky alebo doručením e-mailu. V prípade, ak Kupujúci v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané Obchodníkom ani neodstúpi od kúpnej zmluvy, je Obchodník oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a v prípade, ak Kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, Obchodník je povinný vrátiť už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy Kupujúcemu.
    Ak Obchodník z vyššie uvedených dôvodov nie je schopný dodať Kupujúcemu tovar v cene, ktorá je uvedená v Prihláške a túto skutočnosť oznámi Kupujúcemu pred záväznou akceptáciou Prihlášky, Obchodník nie je povinný akceptovať návrh Kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy. V prípade, ak Kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, resp. stornuje Prihlášku z dôvodov uvedených v tomto bode týchto obchodných podmienok, je Obchodník povinný vrátiť Kupujúcemu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve bez zbytočného odkladu najneskôr však v lehote 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy rovnakým spôsobom aký použil Kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s Kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia bez toho aby boli Kupujúcemu účtované ďalšie poplatky.
  • Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 19 a nasl. Zákona v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý Obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak Obchodník včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 15 Zákona.
  • Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
  • Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť v deň, keď Kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
    1. tovary objednané Kupujúcim v jednej Prihláške dodávajú oddelene, odo dňa prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
    2. dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, odo dňa prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
    3. na základe zmluvy tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, odo dňa prevzatia prvého dodaného tovaru.
  • Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
  • Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto obchodných podmienok musí obsahovať informácie, na základe ktorých Obchodník dokáže jednoznačne a bez akýchkoľvek pochybností identifikovať Prihlášku a produkt, ktorý chce zákazník vrátiť. Takými sú napr. aj informácie požadované vo vzorovom formulári na odstúpenie od Prihlášky: identifikácia Kupujúceho, dátum prípadne číslo Prihlášky, názov a špecifikáciu tovaru. Odporúčame uviesť aj preferovaný spôsob, akým má Obchodník vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu Kupujúceho.
  • Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť Kupujúcemu potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak Kupujúci odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v on-line rozhraní Obchodníka.
  • Ak Kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej Kupujúci odstúpil. To neplatí, ak sa zmluvné strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy. Od Kupujúceho nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v ust. § 21 ods. 3 a 5, a v ust. § 22 ods. 3 Zákona a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a došlo k úplnému poskytnutiu služby.
  • Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť na adresu sídla prevádzkovateľa alebo ho odovzdať Obchodníkovi alebo osobe poverenej Obchodníkom na prevzatie tovaru. To neplatí, ak Obchodník navrhol, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety tohto bodu týchto obchodných podmienok sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
  • Kupujúci je povinný doručiť Obchodníkovi tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, podľa možnosti v originálnom obale a nepoužívaný.
  • Odporúča sa tovar poistiť. Zásielky na dobierku Obchodník nepreberá. Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť Kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Obchodník nie je povinný vrátiť Kupujúcemu platby podľa tohto bodu týchto obchodných podmienok pred tým, ako mu je doručený tovar alebo kým Kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť Obchodníkovi, ibaže Obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
  • Obchodník je povinný vrátiť Kupujúcemu všetky platby v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy ak Kupujúci neodstúpil od celej zmluvy ale odstúpil iba vo vzťahu ku konkrétnym produktom. Obchodník nemôže Kupujúcemu účtovať dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.
  • Obchodník nie je povinný uhradiť Kupujúcemu dodatočné náklady, ak si Kupujúci výslovne zvolil iný spôsob dodania ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil Kupujúci a nákladmi na najlacnejší spôsob dodania ponúkaný Obchodníkom.
  • Kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru Obchodníkovi alebo osobe poverenej Obchodníkom na prevzatie tovaru. To neplatí, ak Obchodník súhlasil, že ich bude znášať sám alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. g) Zákona.
  • Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Kupujúci nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si Obchodník nesplnil informačnú povinnosť o práve Kupujúceho odstúpiť od zmluvy podľa § 15 ods. 1 písm. f) Zákona.
  • Obchodník je povinný vrátiť Kupujúcemu kúpnu cenu za tovar rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s Kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb bez toho, aby Kupujúcemu v tejto súvislosti boli účtované ďalšie poplatky.
  • V prípade, že Kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí Obchodníkovi tovar, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, zaväzuje sa Kupujúci uhradiť Obchodníkovi:
    1. hodnotu, o ktorú sa znížila hodnota tovaru v zmysle ust. § 457 Občianskeho zákonníka v skutočnej výške,
    2. náklady, ktoré vznikli Obchodníkovi v súvislosti s opravou tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu.

Kupujúci je povinný v zmysle tohto bodu obchodných podmienok uhradiť Obchodníkovi náhrady najviac vo výške rozdielu medzi kúpnou cenou tovaru a hodnotou tovaru v čase odstúpenia od kúpnej zmluvy.

  • Jednostranné započítanie pohľadávok Obchodníka a Kupujúceho, ktoré vzniknú odstúpením od zmluvy podľa § 19 ods. 1 Zákona sa zakazuje.
  • V súlade s ust. § 19 ods. 1 Zákona Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:
    • dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií Kupujúceho alebo tovaru vyrobeného na mieru,
    • dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
    • dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
    • dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru predávaných v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
    • dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
    • dodanie digitálneho obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom Kupujúceho a Kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a Obchodník poskytol o tom Kupujúcemu potvrdenie,
    • poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom Kupujúceho a Kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po plnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
  • Ustanovenia čl. 10 týchto obchodných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka.
  1. Záverečné ustanovenia
  • V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.
  • Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových správ.
  • Na vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona.
  • Spotrebiteľ má právo podať Obchodníkovi žiadosť o nápravu, ak medzi spotrebiteľom a Obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že Obchodník porušil iné práva spotrebiteľa. Ak Obchodník na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
    Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia P.O.Box 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, soi.skalebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
  • Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke europa.eu/consumers/odr/.
  • Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči Kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy. 

Rodičia, pamätajte, že výsledky zaručujú iba pravidelné lekcie a plnenie domácich tréningov!

Ďakujeme za pozornosť a pochopenie a tešíme sa na spoločný ROZVOJ BEZ HRANÍC!

MÁTE OTÁZKY?

Zanechajte Vaše dáta & radi Vám na všetko odpovieme